Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
1: Kritisch evalueren van de aard van de wetenschappelijke tekst - 2: Afbakenen van het onderwerp in tijd en ruimte en naar inhoud - 3: Zoeken naar nieuwe bronnen - 4: Bruikbaarheid van gevonden bronnen beoordelen - 5: Verwijzen naar geraadpleegd bronnenmateriaal - 6: Gevonden bronnen lezen en inhoud plannen als voorbereiding op het schriftelijk presenteren - 7: Schriftelijk presenteren van teksten - 8: Schriftelijk presenteren van statistisch materiaal
Informatiebronnen. --- Rapporteren. --- Schriftelijke communicatie. --- Scriptie. --- Wetenschappelijke rapporten. --- Literatuuronderzoek. --- Online literatuuronderzoek. --- Papers --- Scripties --- Wetenschappelijke rapporten --- Wetenschappelijke teksten --- Nederlandse taal. --- Science --- teksten schrijven --- heuristiek --- Didactics of higher education --- bronnenstudie --- sociale wetenschappen --- Didactics of Dutch --- Stilistics --- Schrijven --- Wetenschap --- Didactiek van het Nederlands --- Didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- Stilistiek --- Academic collection --- 695 Communicatie --- #SBIB:303H0 --- bronverwijzingen --- zoekmethoden --- informatievaardigheden --- schrijven --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Méthodes de recherche Onderzoekstechnieken --- 82.081 --- 001.891 --- Creatief schrijven --- Informatievaardigheden --- Sociale wetenschappen : methodiek --- 051259.jpg --- rapportage --- schriftelijke communicatie --- 82.081 Creatief schrijven --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- 007.2 --- Sociale wetenschappen --- Schriftelijke communicatie --- Sociale wetenschap --- Scriptie
Choose an application
In het hoger onderwijs is het maken van een literatuurverslag een veel voorkomende taak. Vrijwel elk eindwerk of elke masterproef bevat een hoofdstuk waarin een overzicht wordt gegeven van de geraadpleegde (wetenschappelijke) teksten. Daarnaast maken literatuurverslagen vaak het voorwerp uit van een paper of werkstuk voor diverse opleidingsonderdelen. Het schrijven van een literatuurverslag of een research review veronderstelt een hele reeks competenties. In dit boek ligt de klemtoon op het rapporteringsaspect. We leggen uit hoe men de geselecteerde bronteksten kan weergeven in literatuurnota`s, hoe men op basis van deze nota`s een schema kan opstellen voor het lieteratuurverslag en hoe men de uiteindelijke tekst van het verslag vorm kan geven. Ook het refereren in de tekst zelf en het opstellen van een referentielijst komen aan bod. Dit alles wordt stap voor stap verduidelijkt aan de hand van een uitgewerkt voorbeeld.
Bibliografische referenties. --- Bronverwijzingen. --- Literatuuronderzoek. --- Onderzoeksrapporten. --- Scripties. --- Wetenschappelijke rapporten. --- Didactic evaluation --- Didactics of languages --- Research --- Specification writing --- #KVHB:APA-regels --- #KVHB:Bibliografische referenties --- #KVHB:Literatuuronderzoek --- refereren --- bronverwijzingen --- eindwerk --- Rapportage --- 001.818 --- 82.08 --- 071300.jpg --- Rapporteren --- 82.08 Literaire activiteiten. Literaire technieken --- Literaire activiteiten. Literaire technieken --- 001.818 Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Science
Choose an application
Werkstukken, bachelorscripties en masterproeven: steeds vaker moeten studenten laten zien dat ze zich schriftelijk helder kunnen uitdrukken. Voor velen is het grootste struikelblok de manier waarop ze dat moeten doen. Wie moeite heeft met formuleren verschuilt zich soms achter de bewering dat niet de vorm, maar de inhoud van belang is. Dat is een misvatting: als de vorm onder de maat is, zal ook de inhoud minder overtuigen. "Ik kan niet goed schrijven" is een nog vaker gehoord excuus. In werkelijkheid veronderstelt wetenschappelijk schrijven niet een of ander geheimzinnig talent, maar de bereidheid om een aantal basisregels te volgen, om te oefenen in het gebruik daarvan en om telkens opnieuw kritisch naar eigen teksten te kijken. Om studenten op weg te helpen biedt dit werk een praktische handleiding om helder te schrijven in een verantwoorde stijl. Het gaat rechtstreeks naar de kern, zonder betuttelende oefeningen en zonder nodeloos uitgesponnen voorbeelden
Nederlandse taal --- Rapporteren. --- Schriftelijke communicatie. --- Scripties --- Scripties. --- Wetenschappelijke rapporten --- Schrijfvaardigheid. --- Nederlandse taal. --- schrijfopdracht --- schrijfvaardigheid --- werkstukken --- schriftelijke communicatie --- Study methods --- schrijfstijl --- Stilistics --- Academic collection --- #KVHB:Schrijfvaardigheid --- #KVHB:Rapporteren --- #KVHB:Scripties --- rapporteren --- schrijven --- scripties --- * 844.6 --- Nederlands --- eindwerken --- masterproeven --- taalgebruik --- 001.81 --- 844.4 --- 844.6 --- Rapporteren --- Schrijven --- Wetenschappelijk taalgebruik --- eindwerk --- scriptie --- 450.8 --- publiceren --- 110251.jpg --- Proefschriften --- 499.5 --- Paper --- Bachelorproef --- Nederlands - taalgebruik, taalbeheersing, taalzuivering, correctie van verkeerd woordgebruik, informatie over synoniemen --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Notuleren - Rapporteren --- Taalgebruik - Taalbeheersing - Taalzuivering --- Schriftelijke communicatie --- PXL-Central Office 2015 --- schriftelijke vaardigheden --- Studiemethoden --- Taalgebruik --- Studiemethode --- Scriptie --- Science --- Rédaction
Choose an application
6283-930-4
Rapportering. --- Wetenschappelijke rapporten. --- Onderzoeksrapporten. --- Scripties. --- eindwerken schrijven --- verslagen schrijven --- wetenschappelijke publicaties --- Science --- literatuurrapporten --- Dutch language --- Dissertations, Academic --- Néerlandais (Langue) --- Thèses et écrits académiques --- Technical Dutch --- Handbooks, manuals, etc --- Néerlandais technique --- Guides, manuels, etc --- Wetenschap --- 001.81 --- #SBIB:309H519 --- #SBIB:303H0 --- #SBIB:032.IO --- #KVHA:Teksttypologie; Nederlands --- #KVHA:Verslagen; Nederlands --- 001 )* Wetenschappelijke onderzoeksmethoden --- 450.8 --- literatuurstudie --- scriptie (ler) --- scriptie --- wetenschappelijk onderzoek --- communicatie (leesbaarheid) --- publiceren --- rapporteren --- wetenschappelijk schrijven --- 001.81 Techniek van de intellectuele arbeid --- Techniek van de intellectuele arbeid --- Praktische handleidingen i.v.m. schrijven en spreken --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Schrijven --- Rapporteren
Choose an application
#TELE:SISTA --- pedagogiek --- schriftelijke communicatie --- rapportage --- 007.2 --- 001.4 --- 001.818 --- 001.891.32 --- 001.9 --- 801.5 --- 001.4 Wetenschappelijke vaktaal. Terminologie. Nomenclatuur --- Wetenschappelijke vaktaal. Terminologie. Nomenclatuur --- 001.81 --- 001.81 Techniek van de intellectuele arbeid --- Techniek van de intellectuele arbeid --- #PEDA *001.9 --- #PEDA *8.14.09:82 --- Science --- wetenschappelijke publicaties --- literatuurrapporten --- eindwerken schrijven --- verslagen schrijven --- Mass communications --- Rapportering. --- Wetenschappelijke rapporten. --- Langage Taalgebruik --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Communication (langue néerlandaise) Communicatie (Nederlandse taal) --- Sciences Wetenschappen --- Méthodes de travail Werkwijzen --- Wetenschap --- Massacommunicatie --- THESES ET ECRITS ACADEMIQUES --- REDACTION
Choose an application
"Waar ben je zoal mee bezig?" Een vraag die een onderzoeker, of hij nu student, doctorandus of wetenschappelijk medewerker is, geregeld krijgt. Zodra die vraag door een zogenaamde leek gesteld wordt, rijzen er problemen. En er zijn nogal wat leken: eigenlijk is dat iedereen die niet meteen tot je eigen vakgebied behoort. Hoe leg je kort en duidelijk uit wat je studie of onderzoek inhoudt? Hoe voorkom je dat je lezer of toehoorder al vanaf de eerste zin het noorden kwijt is? En dan is er de scriptie. In het vernieuwde bachelor- en mastersysteem moeten studenten meer en meer bewijzen dat ze zelfstandig kunnen werken en efficiënt over hun werk kunnen rapporteren. De bachelorproef is vaak de eerste confrontatie met het schrijven van een technisch-wetenschappelijke tekst. De klassieke eindverhandeling wordt in meerdere richtingen vervangen door essays waarin de student niet alleen de resultaten van maar ook zijn visie op zijn studie geeft. Helder kunnen communiceren over je eigen eerste onderzoek wordt belangrijk.Dit boek geeft richtlijnen voor het schrijven van een degelijke vaktekst op bachelor- en masterniveau die voor iedereen begrijpelijk is. Die vaktekst dient dan als basis voor verdere communicatie: je onderzoek online brengen, in een posterpresentatie gieten, presenteren voor een publiek en meedelen aan de pers
Wetenschappelijk onderwijs. --- Wetenschapsvoorlichting. --- Mondelinge communicatie. --- Populariserende teksten. --- Research --- Schriftelijke communicatie. --- Scripties --- Wetenschappelijk onderzoek. --- Wetenschappelijke rapporten. --- Wetenschappelijke teksten --- teksten. --- Nederlandse taal. --- Science --- schrijven --- wetenschappelijk taalgebruik --- eindwerken schrijven --- wetenschappelijk onderzoek --- communicatie --- Stilistics --- Communication --- WZ 345 Medical writing and publishing. Historiography --- 001.818 --- 001.891 --- 001 wetenschappen --- 007 communicatie --- #KVHA:Communicatie --- #KVHA:Presenteren --- #KVHA:Wetenschappelijk schrijven --- 001 --- 001.8 --- 003 --- presenteren --- schriftelijke communicatie --- auteurschap --- onderzoeksmethoden --- schrijfvaardigheid --- Rapportage --- 001 )* WETENSCHAP EN KENNIS IN HET ALGEMEEN --- interviews --- persberichten --- persconferenties --- posters --- presentaties --- publicaties --- rapporteren --- 001.81 --- Wetenschappelijk onderzoek --- Wetenschappelijke tekst : schrijven --- Wetenschapscommunicatie --- wetenschappelijk schrijven --- wetenschappelijke communicatie --- wetenschappelijke literatuur --- Wetenschapsvoorlichting --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- 001.818 Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Wetenschappelijk werk --- Onderzoeksmethodologie --- wetenschappelijk onderzoek algemeen --- Technical writing --- Methodology --- Handbooks, manuals, etc. --- departement Gezondheidszorg 07 --- scripties --- bachelor --- master --- wetenschappelijk werk --- essays --- Publicaties --- Presentaties --- Rapporteren --- Schriftelijke communicatie --- Schrijven --- Presenteren --- Communicatie --- communicatievaardigheden --- Publicatie --- Presentatie --- Natuurwetenschappen --- Scriptie --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
A Resource for Researchers In toenemende mate wordt van academici verwacht dat ze in het Engels publiceren. Voor velen is dit geen gemakkelijke opgave, ook al drukken ze zich vlot uit in discussies en informele contacten. Academic Writing in the Humanities and Social Sciences helpt beginnende en meer gevorderde onderzoekers bij het opstellen en redigeren van Engelse teksten. Het boek omvat volgende componenten: - concrete richtlijnen voor het schrijven van een aantal specifieke genres, zoals een abstract of een research proposal, en voor het verbeteren van taal en stijl in het algemeen. - een ruime selectie academische woordenschat, met nadruk op collocaties (bv. address an issue, a wide range) - een overzicht van typische grammaticale problemen De voorbeelden en oefeningen zijn gebaseerd op een corpus van teksten uit het domein van de Humane Wetenschappen, wat de relevantie en authenticiteit garandeert. Het boek kan gebruikt worden in lesverband, voor zelfstudie, of als naslagwerk bij het schrijven.
Academisch Engels. --- Essays --- Papers --- Scripties --- Wetenschappelijke artikels --- Wetenschappelijke rapporten --- Wetenschappelijke teksten --- Engelse taal. --- Schriftelijke communicatie: Engels. --- Engelse taal ; taalcursussen - Wetenschappelijke publicaties. --- Science --- English language --- Teaching --- #KVHA:Teksttypologie; Engels --- #KVHA:Academisch schrijven; Engels --- #KVHA:Wetenschappelijk schrijven; Engels --- #SBIB:303H0 --- #SBIB:309H519 --- 802.0 --- 001 --- 802.0-06 --- 80 --- 001.8 --- 001.818 --- Engels : wetenschappelijk taalgebruik --- Rapporteren --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- S2006305.JPG --- research and development --- schriftelijke communicatie --- taalkunde --- 802.0-06 Engels: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Engels: taalzuiverheid; taalbeheersing --- 802.0 Engels. Engelse taalkunde --- Engels. Engelse taalkunde --- 001 Wetenschap en kennis--(algemeen) --- Wetenschap en kennis--(algemeen) --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Praktische handleidingen i.v.m. schrijven en spreken --- Taalkunde --- Wetenschappelijk onderzoek --- Wetenschappelijk werk --- Onderzoeksmethodologie --- 65.012 --- 007.2 --- 8 --- Academic writing --- Ecriture savante --- Anglais (Langue) --- Problems, exercises, etc. --- Rhetoric --- Study and teaching --- Composition and exercises --- Style --- Problèmes et exercices --- Rhétorique --- Etude et enseignement --- Composition et exercices --- Stylistique --- #KVHB:Schrijfvaardigheid --- 844.4 --- Engels --- schrijven --- sociale wetenschappen --- Notuleren - Rapporteren --- Sociale wetenschappen --- Schriftelijke communicatie --- Schrijven --- Internationalisering --- Sociale wetenschap
Choose an application
Een eindwerk is de bekroning en het sluitstuk van studies in het hoger onderwijs. De kwaliteit ervan wordt bepaald door de inhoud en de opmaak die onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Deze handleiding is opgevat als een praktisch naslagwerk dat kan gebruikt worden om een groot verslag te schrijven, of het nu een masterproef is, een onderzoeksrapport of een afstudeerwerk. Komen onder andere aan bod: hoe begin je te schrijven? Welke zijn de verplichte onderdelen? Hoe breng je structuur aan in je ideeën? Wat zijn de juiste stijl en toon? Hoe moet je refereren aan elektronische en niet-elektronische werken? Welke zijn de meest voorkomende taalfouten waarvoor je je moet behoeden? Welke vormgeving is verplicht? Welke opmaak is gewenst?
Dissertations, Academic --- Report writing --- Handbooks, manuals, etc. --- Lerarenopleiding --- (vak)didactiek talen. --- Bronverwijzingen. --- Citeren en refereren. --- Eindwerk. --- Eindwerken : schrijven. --- Informatievaardigheden. --- Rapporteringstechnieken. --- Refereren. --- Scriptie. --- Scripties --- Scripties. --- Wetenschappelijke rapporten. --- Nederlandse taal. --- Eindwerken. --- Social Sciences and Humanities. Communication Studies --- Reporting. --- Publishing. --- Thèses et écrits académiques. --- eindwerken schrijven --- verslagen schrijven --- teksten schrijven --- Science --- Higher education --- wetenschappelijk schrijven --- Schrijven --- #KVHA:Schrijfvaardigheid --- #KVHA:Scripties --- LESS --- #KVHA:Methodologie --- #SBIB:309H519 --- #SBIB:303H0 --- 450.8 --- scripties --- rapporteren --- eindwerken --- schriftelijke communicatie --- Schriftelijke communicatie --- eindwerk --- schrijfvaardigheid --- 001.818 --- Praktische handleidingen i.v.m. schrijven en spreken --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Nederlands --- Dutch language --- 499.5 --- 844.4 --- schrijven --- scriptie --- Methodiek van het studeren --- Notuleren - Rapporteren --- 002 --- Eindwerk --- BPB1003 --- Pratique de rédaction --- 695 Communicatie --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- #KVHB:Methodologie --- #KVHB:Schrijfvaardigheid --- #KVHB:Scripties --- 001 --- 378 --- 003 --- Eindwerken --- Spelling --- Rapporteren --- spelling 1995 --- 001 )* WETENSCHAP EN KENNIS IN HET ALGEMEEN --- portfolio --- spelling --- publiceren --- scriptie (eindwerk) --- rapportage --- Redactie in de praktijk --- Wetenschap --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- Wetenschappelijk onderzoek ; algemeen --- 007.2 --- #KVHA:Rapporteren --- #KVHA:Wetenschappelijk schrijven; Nederlands --- 808 --- Afstudeerprojecten ; wetenschappelijke eindwerken ; leidraad --- Illustraties ; Herr Seele --- Scripties ; thesissen ; handleidingen ; gidsen --- Taal ; het schrijven --- 010 --- Bronvermeldingen --- Eindscriptie --- Hoger onderwijs --- Rapportage --- Wetenschappelijke tekst : schrijven --- 092510.jpg --- 001.81 --- 808.1 --- Eindwerken schrijven --- citeren en refereren --- informatievaardigheden --- literatuurlijst --- literatuurstudie --- plagiaat --- rapporten --- Taalwetenschappen ; het maken van scripties, thesissen, handleidingen, gidsen --- Bibliografie ; inleidingen --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Auteurschap. Literaire activiteit en techniek --- hoger onderwijs --- verslagen --- projecten --- PXL-Music 2015 --- PXL-Central Office 2016 --- departement Algemeen 09 --- eindverhandeling --- handleiding --- praktisch naslagwerk --- Projecten --- Verslagen --- Spellingproblemen --- Methodologie --- Communicatie --- Refereren --- Bronnen --- písomné zručnosti --- teksti koostamise oskus --- stylistické schopnosti --- effektiv skriftlig fremstilling --- abilități de redactare --- writing skills --- τεχνική της σύνταξης --- вештина писања --- umiejętność redagowania pism --- vještina pisanja --- redactie in de praktijk --- ħiliet tal-kitba --- pratica di redazione --- rašymo įgūdžiai --- tekstin laadintakäytäntö --- prática da redação --- aftësi shkruese --- írásbeli készségek --- técnicas de redacción --- Gewandtheit im schriftlichen Ausdruck --- förmåga att uttrycka sig i skrift --- писмени умения --- вештини за пишување --- dokumentu izstrādes prasmes --- veščina pisanja --- practici de redactare --- schopnost vést administrativní agendu --- praktika të të shkruarit --- schopnost vést písemnou agendu --- rašymo būdai --- редакција --- braižymo įgūdžiai --- writing practices --- dokumentu izstrādes prakse --- prática da redacção --- способност за стилско изразување --- slohové schopnosti --- drafting skills --- aftësi hartimi --- Scriptie --- Verslag --- Spellingsprobleem --- Bron --- scileanna scríbhneoireachta --- Adult education. Lifelong learning --- Stilistics --- Report writing - Handbooks, manuals, etc --- Pratique de rédaction --- 450.8. --- Schrijven. --- eindwerk.
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|